Daniel Lantz är föreläsare och rådgivare inom e-handel samt författare till boken E-handel – så driver och utvecklar du den. Boken är en praktisk handbok som vägleder och inspirerar i arbetet med att bygga upp ett e-handelsföretag. Boken utgår från en helhetsmodell: den strategiska e-handelscirkeln. Cirkeln består av nio nyckelområden som samverkar i strävan mot en framgångsrik butik:
1. E-handelssystem
2. Betalning och leverans
3. Användbarhet
4. Varumärkesstrategi
5. Försäljning
6. Merförsäljning
7. Marknadsföring
8. CRM och kundkommunikation
9. Kundtjänst
Boken åskådliggör hur de olika nyckelområdena hänger samman och visar på ett pedagogiskt sätt hur du kan organisera din verksamhet för att få din e-handel att flyta på bästa möjliga sätt. Boken är rikt illustrerad, vilket gör den lättillgänglig och översiktlig. Daniel Lantz har lång yrkesmässig erfarenhet av internetbranschen och e-handel, bland annat som produktchef på Spray. Han har återkommande uppdrag som föreläsare och rådgivare inom e-handel och arbetar idag som online sales manager på Telenor.
E-handel – så driver du och utvecklar den ges ut av Liber AB och ISBN och finns att köpa på Adlibris. Daniel Lantz driver själv kurser inom e-handel, lär mer om det här: www.drivaehandel.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar