onsdag 4 april 2012

Jesper Kjellerås: Tänk utanför boxen!

Jesper Kjellerås är verksamhetschef på entreprenörsnätverket The Hub i Stockholm. The Hub är ett globalt nätverk som arbetar för att inspirera "företagsamma individer till att skapa innovativa och kreativa lösningar för en bättre värld", som företaget själva uttrycker sig. Nätverket erbjuder mötesplatser runt om i världen där entreprenörer från olika länder kan arbeta, nätverka, få stöd och inspiration. En slags smältdegel för människor med ett påtagligt driv, som vill få input från likasinnade.


Ditt Företag Online är väldigt glada att ha Jesper med som en av jurymedlemmarna i den pågående tävlingen Tävla med din affärsidé - få hjälp att förverkliga den, som vi har skrivit om tidigare. Anledningen till hans engagemang är relativt enkel och självklar:

- Vi älskar Entreprenörskap och brukar engagera oss i olika tävlingar som vi tycker passar vår profil. Just den här tävlingen känns viktig eftersom vi lever i en global värld, där förändring händer snabbt. Att kunna förstå och använda elektroniska tjänster är då ett utmärkt hjälpmedel.

Jesper hoppas få se innovativa lösningar på olika utmaningar som vi har i samhället och inte bara rent kommersiella förslag.


- Självklart hoppas jag också att de håller hög klass och att jag får se någonting som jag inte har förväntat mig. Att deltagarna tänkt utanför boxen. Hade jag själv varit med och tävlat hade jag försökt få till någonting oväntat, som får folk att reagera. Jag hoppas att juryarbetet blir svårt och ser fram emot långa diskussioner med mycket jämförande mellan alla fantastiska bidrag.

The Hub är även i allra högsta grad bidragande till tävlingens förstapris. Dels genom ett skräddarsytt medlemskap och dels genom ett presentkort på tjänster hos entreprenörsnätverket, till ett värde av 3000 kr.

Tävlingen pågår fram till den 31 april. Ta chansen att se hur långt din idé tar dig på http://www.dittforetagonline.se/tavling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar