tisdag 10 april 2012

Sasan Shaba: Att synas och höras genom sociala medier är A och O

Sasan Shaba är Affärsarkitekt för Idélab på Mälardalens högskola och en inbiten tävlingsentusiast. När Sasan för ett par veckor sedan fick nys om Ditt Företag Onlines tävling blev han därför lite smått etusiastisk. Han bestämde sig för att pusha tävlingen ordentligt för studenterna på skolan och försöka få så många som möjligt att ställa upp.

- Mälardalens Högskola brukar ha entreprenöriella studenter. Bestämmer de sig bara för att tävla är jag säker på att de kommer att gå all in. Det finns många doers bland våra studenter och jag förväntar mig att flera av dem ställer upp med stort engagemang, säger Sasan.


Några studenter visade tidigt intresse för tävlingen och Sasan hoppas att det sprider sig till fler. Han menar att det trots allt är genom att våga satsa på sina idéer och delta i tävlingar som man får rätt kontakter, lär sig mer och får erfarenhet.

- Många efterfrågar studenter med det lilla extra, det där drivet som gör att de sticker ut! Jag hoppas verkligen att de ger allt och lite till, tar reda på fakta och lägger sig steget före. Hade jag fått hade jag själv tagit chansen. Jag gillar tävlingar och det lockar mig att prestera så bra som möjligt. Jag har alltid idéer på lager och håller mer eller mindre på att forma mina egna vingar just nu, skrattar han.

Sasan hoppas att förstapristagaren tar vara på möjligheten att synas i sociala medier och utnyttjar de rätta kanalerna.

- Att synas och höras genom sociala medier är a och o just nu, att nätverka är oerhört viktigt. Här får pristagarna chansen att både synas och höras i rätt sammanhang samt möjlighet att skapa ett värdefullt nätverk som kan generera många andra oväntade saker. Dessutom är mentorskapet oerhört viktigt. Rätt vägledning kan ta dig hur långt som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar